Proč a jak začít v pokročilém věku cvičit?

S přibývajícím věkem dochází v těle k mnoha nevyhnutelným změnám. Procesy stárnutí lze ale ovlivnit a zpomalit. Jak? Chce to tu správnou stravu a vhodné psychické a fyzické aktivity.

Pojďme se podívat na to, jaké jsou přednosti cvičení a jaké cvičení je vhodné?

Proč vlastně cvičit?

Cvičení sice mnohdy neumožní zcela odstranit potíže, ale může podstatně snížit jejich další rozvoj. Může vést ke zlepšení a prevenci zdravotních potíží, které se s přibývajícím věkem dostavují. Proti mnohým z nich se dá cíleně působit prostřednictvím vhodného cvičení, či pohybové aktivity například aerobní aktivity mohou upravit krevní tlak, posilování zlepšují kontrolu hladiny krevního cukru, cviky na pánevní dno mohou odstranit s močením. Cviky na páteř zlepšují pohyblivost a snižují bolestivost.

Důležité je také zmínit, že cvičením ve společnosti se zapojíte do společenského dění a tím se zlepšuje neuro-psychické zdraví.

Pro začínající se cvičením jsou zcela nevhodné náročné aktivity a to jak z hlediska vysoké intenzity, složitosti, s většími otřesy či s velkými nároky na rovnováhu.

Jaké cvičení je to pravé? 

Při výběru vhodné aktivity je nejlépe pokračovat v předchozím typu aktivity nebo si vybírat takové, které mají přiměřené nároky.

Vhodné jsou například turistika, jízda na kole, nebo na ortopedu. Skvělé je i plavání, to šetří klouby a umožňuje bezpečně začít i z výrazné dekondice. V zimě se můžete věnovat běžkování, je ke kloubům šetrnější než klasický běh a procvičí celé tělo. Celoročně je pak vhodný tanec, který je současně vítanou společenskou událostí.

Sandra Špačková

Zatím žádné komentáře.

Reagujte

Text